آموزش

چک‌لیست کاربردی‌ترین وبسایت‌ها برای تحلیل ارز‌دیجیتال

معامله‌گران، مخصوصا افرادی که به صورت مداوم ترید می‌کنند، باید توانایی ارزیابی صحیح اطلاعات را در خود پرورش دهند. در حالت کلی حتی اگر قصد خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات ثبت شده در وب سایت های آموزشی و کاربردی ارز دیجیتال را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

سرمایه گذاری در یک دارایی جدید بهتر است توسط اطلاعات برگرفته از تحقیق و تفحص شخصی خودتان انجام شود. اتکای صرف بر نظر دیگر افراد کار ریسکی و خطرناکی محسوب می‌شود و حتی ممکن است برخی از این اطلاعات تاریخ گذشته بوده و توسعه‌های جدید تاثیرگذار بر کیفیت سرمایه گذاری نیز اجرایی شده باشند.

بنابراین، تنها کار لازم، تحقیق و تحلیل است. با این وجود، گاهی اوقات پیدا کردن منابع مناسب دشوار است. ما این کار را برای شما ساده کردیم و در این مقاله، لیستی از مهمترین و کاربردی‌ترین وبسایت های خارجی تحلیل ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار داده ایم.

1- سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

coinmarketcap

اگر به دنبال مرجعی معتبر و دقیق برای مشاهده چارت‌ها، آخرین تغییرات رمز ارزها و یا داشتن پرتفوی با قابلیت شخصی‌سازی هستید، CoinMarketCap بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

این وب سایت یکی از کاربردی‌ترین منابع برای فعالان حوزه ارز دیجیتال است و اطلاعات زیادی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد. شما برای بررسی ارزش بازار، قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، حجم معامله شده در 24 ساعت اخیر، دامیننس ارز دیجیتال و بسیاری از موارد دیگر در بستر این سایت قرار دارند. سایت کوین مارکت کپ می‌تواند منبع خوبی برای سرمایه گذارانی که به دنبال تحلیل و بررسی روند بازار و پروژه‌ها هستند، باشد.

از دیگر ویژگی های سایت کوین مارکت کپ

  • دسترسی به اطلاعات بیش از ۲۰ هزار رمز ارز مختلف
  • امکان ایجاد پرتفوی شخصی با قابلیت شخصی‌سازی به‌صورت رایگان3
  • دسترسی به لیست جامعی از صرافی‌های دنیا به همراه رتبه‌بندی
  • قابلیت ایجاد واچ لیست جهت رصد رمز ارزها
  • مجهز به اپلیکیشن موبایل
  • دسترسی به اخبار مرتبط با ایردراپ‌‌ها

2- پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView)

trading view

تریدینگ ویو tradingview.com یک پلتفرم بر پایه نمودار با بیش از 30 میلیون تریدر خرد و سرمایه گذار نهادی از سراسر دنیاست که از آن برای تحلیل دارایی‌های مالی استفاده می‌کنند. این دارایی‌ها شامل سهام، ارزها، شاخص‌ها، فارکس، فیوچرز و رمزارزها هستند.

در تریدینگ ویو علاوه بر نمودار ارزهای دیجیتال، اطلاعات مربوط به بازارهای مالی دیگر مانند نفت، طلا و سهام شرکت‌های بزرگ جهان قرار دارد. همچنین در این سایت کاربران می‌توانند برای خود، استراتژی‌های معاملاتی طراحی کنند و آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

استفاده از پلتفرم تریدینگ ویو رایگان است و برای شروع کار با آن، تنها به یک ایمیل نیاز دارید. با این شرایط کاربرانی که قصد استفاده از امکانات پیشرفته‌تر این پلتفرم را دارند، باید اکانت Pro، Pro+ و Premium این سایت را خریداری کنید.

امکانات ویژه وب‌سایت تخصصی Trading view

  • دسترسی به انواع نمودار ارزهای دیجیتال و بازار بورس جهانی
  • مجهز به ابزارهای پیشرفته برای تحلیل
  • امکان ایجاد حساب دمو
  • امکان کدنویسی و ایجاد الگوریتم‌های پیشرفته
  • مجهز به اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل اندروید و iOS

3- سایت کوین گکو (CoinGecko)

coingeko

CoinGecko یکی از بهترین منابع برای تحقیق در مورد یک رمزارز جدید است و یکی از وب سایت هایی است که قابلیت‌های مختلفی را برای بررسی پروژه‌های ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر وبسایت، اپلیکیشن موبایل کوین گکو هم در دسترس است. بهترین ابزار این وب سایت ساخت پورتفو و پیگیری آن از طریق برنامه موبایل است.

از دیگر ویژگی‌های سایت Coingecko.com

  • نمایش اطلاعاتی از قبیل حجم معاملات و نوسانات قیمت رمزارزها در بازه زمانی‌های مختلف
  • رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار
  • ارائه اطلاعات ۱۲۹۰۰ ارز دیجیتال مختلف
  • قدرت بالا در بررسی و تحلیل ارزهای دیجیتال
  • نمایش آدرس قرارداد هوشمند توکن‌های مبتنی بر بلاک چین اتریوم
  • امکان جست‌وجو رمز ارز با استفاده از فیلترهای مختلف

به علاوه در کوین گکو می‌توانید برخی از آمارهای اجتماعی، آمار توسعه‌دهندگان و حتی تجزیه و تحلیلی مختصر که توسط IntoThe Block ارائه می‌شود را بیابید.

در کوین گکو صرافی‌ها، توکن‌های بی‌همتا (NFT)، DeFi، کشت سود، پادکست‌ها و سایر موارد مورد نیاز خود را خواهید یافت.

بسیاری از امکاناتی که کوین گکو ارائه می‌دهد، رایگان است اما دو طرح پولی نیز دارد.

اولی برنامه پریمیوم با هزینه تقریبا ۴ دلار در ماه است که تبلیغات را حذف می‌کند و برنامه دوم پریمیوم پلاس است که ۸ دلار در ماه هزینه دارد و امکانات بسیار بیشتری از جمله دسترسی به کتاب‌ها، گزارش‌های تحقیقاتی، چت با تحلیلگران تحقیقاتی و موارد دیگر را ارائه می‌کند.

4- سایت مساری(Messari)

messari

پلتفرم آموزش ارز دیجیتال مساری messari.io یکی دیگر از بهترین ابزارها برای جستجو و تحقیق درباره پروژه های صنعت ارزهای دیجیتال است. با استفاده از این وبسایت می‌توانید پروژه‌های رمزارزی را بر اساس ارزش بازار، حجم معاملات، عرضه نقدینگی، اندیکاتورهای درون زنجیره‌ای نظیر آدرس‌های فعال، تعداد اعضای ردیت و بسیاری دیگر فیلتر کنید. علاوه بر این‌ها، مقالات آموزشی مساری بسیار کاربردی هستند.

تحقیق درمورد بسیاری از کریپتوهای مختلف که هرگز نامشان را نشنیده‌اید، می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ زیرا اگر واقعی هم باشند، ۹۰ درصد آنها بی‌ارزش هستند. با این حال، خوب است اگر کسی باشد که این کار را برای شما انجام دهد و کمک کند بدانید که باید به کدام رمزارز اهمیت بدهید و کدام را نادیده بگیرید. مساری این کار را انجام داده است. در این پلتفرم می‌توانید دسته‌های مختلف از انواع پروژه‌ها تا پورتفولیوهای مدیریت دارایی را بیابید.

این پلتفرم اطلاعات خود را به کاربران در سه نسخه مختلف ارائه می‌کند. نسخه Basic یا پایه رایگان است و با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات به‌روزی در رابطه با دنیای ارز دیجیتال دریافت کنید. اما برای دسترسی به نسخه‌های دیگر باید اشتراک خریداری کنید تا امکان استفاده از نمودارها و اسکرینرهای حرفه‌ای برای شما فراهم شود.

از دیگر ویژگی های مساری (messari)

  • ارائه نمودارهای دقیق و متنوع مرتبط با هر دارایی
  • ایجاد فهرست منتخب از رمز ارزهای انتخاب شده
  • ارائه گزارش‌ها و تحقیقات مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال

5-سایت سانتیمنت (Sentiment)

سایت سنتیمنت sentiment.io فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ شروع کرد و از همان اول با ایده ارائه اطلاعات به مدیران صندوق‌های بزرگ، سرمایه‌گذاران خرد، صاحبان پروژه و سازندگان NFT ایجاد شد.

در این پلتفرم می‌توانید تحلیل اجتماعی مشابهی را روی بیش از ۱۰۰۰ رمزارز انجام دهید. همچنین می‌توانید داده‌هایی مانند ارزش بازار، حجم و حتی برخی از تجزیه و تحلیل‌های On Chain را دریافت کنید. این پلتفرم یک ابزار عالی برای مطالعه رمزارزها است.این پلتفرم دیدگاه بسیار خوبی از بازار ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند رمزارزهای پرطرفدار را پوشش دهد.

با این وجود، برای استفاده از معیارهای اجتماعی نیازمند خرید اشتراک هستید. البته SanAPI بیشتر برای توسعه‌دهندگان مناسب است تا کاربران خرد. برای بهره‌مندی از تخفیف نیز می‌توانید با خرید توکن SAN، روی اشتراک خود تا 20 درصد تخفیف بگیرد. استیک کردن این توکن‌ها نیز پاداش‌هایی را به همراه خواهد داشت که یکی از آن‌ها، دسترسی به SanR است.

از جمله اطلاعاتی که سایت sentiment ارائه می‌دهد

  • ارزیابی احساسات کلی بازار
  • ردیابی فعالیت کاربران در بلاک چین‌های مختلف مانند رفتار نهنگ‌ها
  • تحلیل عرضه اولیه ارز دیجیتال کوین های مختلف (ICO)
  • ارائه اطلاعاتی در رابطه با وضعیت قانون‌گذاری پروژه‌ها
  • ارائه اطلاعاتی در رابطه با ساختار اقتصادی پروژه‌ها

6- سایت کوین دسک

coindesk

سایت کوین دسک coindesk.com یکی از سایت‌های خبری و آموزشی مهم در زمینه ارزهای دیجیتال است که در سال‌های اخیر به منبعی معتبر برای آگاهی از اخبار تبدیل شده است. این‌سایت از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، اطلاعاتی جامع در رابطه با رمز ارزهای مختلف به دست علاقه‌مندان می‌رساند. به‌دلیل استفاده این سایت از تعداد زیادی خبرنگار مختلف، معمولا خبرهای داغ ابتدا در این سایت و سپس در سایر وب سایت‌های خبری منتشر می‌شود.

بخش‌های مختلف سایت تخصصی coindesk

  • بخش اخبار و مقالات: جدیدترین اخبار حوزه رمز ارزها و بلاک چین در این قسمت نوشته می‌شود.
  • بخش آموزش: در این قسمت مقاله‌های آموزشی مختلفی قرار داده شده‌ است که می‌تواند برای افراد مبتدی بسیار مفید باشد.
  • ویدئوها: انواع مصاحبه‌های ارز دیجیتال، ویدئوهای تحلیلی پیرامون بازار، پیش‌بینی بازار و روش‌های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال در این قسمت قرار می‌گیرد.
  • بخش تحقیق و پژوهش: یکی از بخش‌های مفید سایت کوین دسک، بخش تحقیق و پژوهش است که در آن جدیدترین تحقیقات انجام شده مرتبط با بازار، گزارش‌ها و وبینارهای مختلف قرار می‌گیرد.

در این مقاله به معرفی  مهم ترین وبسایت‌‌ها و ابزارهای کاربردی در حوزه ترید ارز دیجیتال پرداختیم، تا کاربران بتوانند با رصد مستمر و دریافت اطلاعات بروز تحلیل جامعی از بازار داشته باشند. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید متشکریم. برای شروع معامله در صرافی آکوکوین روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید و فروش رمزارز در آکوکوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا