آموزش

آموزش گام به گام کیف پول تراست ولت Trust wallet

ارزهای دیجیتال امروزه با عملکرد مثبتی که از خود ارائه داده اند، توانسته‌اند به یکی از مهمترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شوند. خرید ارزهای دیجیتالی از طریق صرافی ارز دیجیتال مخصوص و به صورت آنلاین انجام می‌گیرد.خرید ارز دیجیتال پایان کار نیست و حالا باید به دنبال یک کیف پول دیجیتالی برای نگه‌داری از رمزارز خود باشید. کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما این امکان می‌دهند که رمزارز موردنظر خود را در جایی امن نگه‌داری کنید و مواقع خریدوفروش ارز دیجیتال به حسابی دیگر منتقل کنید.

بنابراین یکی از اصلی‌ترین مراحل برای سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی‌ها، ایجاد کیف پول مخصوص است. کیف پول تراست ولت یکی از کیف پول های معتبر و شناخته شده است طراحی خاص و منحصر به فروش، موجب شده تا به عنوان یک کیف پول تمام عیار شناخته شود؛ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که تراست ولت چیست و نحوه نصب و استفاده از آن را آموزش خواهیم داد.

 

آموزش نصب تراست ولت؛ برای اندروید و آیفون(iOS)

مرحله اول: برنامه Trust Wallet را از یک سایت معتبر و رسمی دانلود کنید.

شما می‌توانید از طریق وبسایت رسمی Trust Wallet برنامه تراست ولت را مطابق با اینکه سیستم عاملتان Android است یا IOS، دانلود کنید.

 Trust wallet1

دقت کنید که حتماً برنامه را از منبع معتبر و ارائه‌دهندگان اصلی برنامه App Store و Play Store دانلود کنید.

لینک‌های دانلود تراست ولت :

 trustwallet.com

Google Play Store

App Store

مرحله دوم: بعد از اینکه نرم افزار تراست ولت رو نصب کردید. روی گزینه create a new wallet (ایجاد یک کیف پول جدید) کلیک کنید. گزینه I already have a wallet (از قبل کیف پول‌دارم) نیز برای کاربرانی که از قبل وارد برنامه Trust Wallet شده‌اند و حساب کاربری دارند، موجود است. این کاربران در صورتی که بخواهند وارد حساب قدیمی خود شوند، می­‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

Trust wallet2

مرحله سوم: پس از کلیک بر روی create a new wallet، تراست ولت از شما می‌خواهد سیاست‌های حریم خصوصی و اصطلاحات این سرویس را بخوانید. در صورت تمایل به ادامه، این مورد را بپذیرید و روی گزینه Continue کلیک کنید.

Trust wallet3

مرحله چهارم: در این مرحله  تراست والت به شما ۱۲ کلمه امنیتی می‌دهد تا زمانی که به هر دلیلی دسترسی شما به تراست والت قطع شد یا تراست والت از روی گوشی شما پاک شد یا بخواهید بر روی گوشی جدیدی تراست والت را نصب نمایید، با استفاده از این کلمات به تراست والت خود دسترسی پیدا نمایید.

 

چند توصیه مهم  در مورد 12 کلمه بازیابی کیف پول:

کلمات بازیابی را روی یک کاغذ نوشته و در مکانی امن نگهداری کنید. از ذخیره این کلمات در محیط مجازی که به اینترنت متصل است، خودداری کنید

چندین نسخه از کلمات تهیه کنید و آنها را در جاهای مختلف ذخیره کنید تا در صورت گم یا خراب شدن یکی از آن‌ها، بتوانید به نسخه دیگری از این کلمات دسترسی داشته باشید.

جهت حفظ امنیت کیف پول خود، کلمات را با دیگران به اشتراک نگذارید.

در این  مرحله برنامه به شما هشدار می‌دهد که کلمات بازیابی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. این مورد را بپذیرید و با کلیک بر روی گزینه “Continue”، کلمات بازیابی خود را مشاهده کنید. فراموش نکنید که ترتیب این کلمات اهمیت دارد . و این کلمات را در جای امن یادداشت کنید.

Trust wallet4

نکته: اگر قصد دارید از صفحه کلمات بازیابی اسکرین شات بگیرید، بهتر است بدانید تراست ولت به شما اجازه نمی‌دهد و این روش را امن نمی‌داند.

مرحله پنجم: در این مرحله، برای تایید کیف پول، برنامه از شما می‌خواهد که کلمات مرحله قبل را به ترتیبی که به شما نمایش داده شد، وارد کنید و پس از وارد کردن کلمات، روی گزینه Continue کلیک کنید (به دلیل موارد امنیتی، ما در این مقاله آموزشی ۳ کلمه از ۱۲ کلمه را در تصویر زیر پنهان کردیم).

trust wallet 5

مرحله ششم: پس از انتخاب هر ۱۲ کلمه گزینه Continue را لمس کنید.

با نمایش این صفحه اطمینان حاصل می‌شود که کیف پول شما ساخته شده است. برای دسترسی به کیف پول خود روی کلمه Ok کلیک کنید یا از طریق علامت ضربدر پنجره را ببندید.

trust wallet 6

پیام بعدی مربوط به پوش نوتیفیکیشن کیف پول‌تان است (پیامی که بر روی صفحه نمایش موبایل شما نمایان می‌شود). برای مثال، زمانی که بیت کوین در کیف پول‌تان دریافت می‌کنید، این پیغام به دستگاه موبایل شما ارسال می‌شود. می‌توانید روی گزینه ENABLE (فعال کردن) کلیک کنید یا پنجره را با استفاده از علامت ضربدر ببندید.

trust wallet 7

در تصویر زیر، صفحه اصلی کیف پول تراست را مشاهده می‌کنید که روی بخش Tokens (توکن‌ها) فعال است.

trust wallet 9

 

آموزش ارسال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت

قبل از این‌که برداشت از تراست والت را آموزش دهیم، به چند نکتهٔ مهم در مورد تراست والت دقت فرمایید.

در کیف پول‌های داخل صرافی‌ها برای جابه‌جایی ارزها ابتدا ارز را انتخاب می‌نمایید و سپس شبکهٔ مورد نظر برای انتقال را انتخاب می‌کنید اما در تراست والت شبکه‌های مختلف ارزها از یک‌دیگر جدا هستند. یعنی برای مثال تتری که بر روی شبکهٔ TRC20 قرار دارد، جدا از تتری که بر روی شبکهٔ BEP2 و یا ERC20 قرار دارد نمایش داده می‌شود. یعنی شما از ابتدا باید ارز و شبکه را هم‌زمان انتخاب نمایید.

توصیه می‌شود پیش از انجام تراکنش، از نصب بودن آخرین نسخه‌ی برنامه روی موبایل خود اطمینان حاصل کنید. ضمنا، استفاده از VPN در حین کار با برنامه الزامی است.

برای اضافه‌کردن ارز یا شبکه جدید اگر ارز یا شبکه موردنظر خودتان را در لیست اولیه مشاهده نکردید، مطابق تصویر بر روی دکمه بالا راست کلیک نمایید.

trust wallet 10

سپس نام ارز موردنظر خود را در کادر بالای صفحه تایپ نمایید. ما برای تست، ارز تتر را انتخاب کرده‌ایم. همان‌طور که مشاهده می‌نمایید، ارز تتر با شبکه‌های مختلف یافت می‌شود که در صورتی که دکمه مقابل هر کدام را بزنید. آن ارز به لیست اولیه تراست والت که پس از ورود به اپ مشاهده می‌نمایید، اضافه می‌شود.

trust wallet 12

پس از اضافه‌کردن ارزهای موردنظر اگر به صفحه اصلی بازگردید، مشاهده می‌نمایید که ارزها و شبکه‌های انتخاب‌شده به لیست اصلی اضافه شده‌اند.

ممکن است شبکهٔ ارز موردنظر در کنار اسمش نمایش داده نشود اما زمانی که بر روی ارز موردنظر کلیک نمایید و به صفحهٔ آن ارز یا شبکه بروید، می‌توانید در قسمت بالا چپ، شبکهٔ ارز موردنظر را مشاهده نمایید.

trust wallet 13

 

آموزش ارسال ارز به کیف پول تراست والت

مرحله اول: در ابتدا  باید وارد حساب کیف پول خود شوید. پس از آن از طریق لیست موجود در صفحه اصلی کیف پول یا گزینه Send در داشبورد، رمز ارزی که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید.

trust wallet 14

مرحله دوم: بعد از اینکه ارزدیجیتال مد نظر خود را انتخاب کردید، به صفحه زیر هدایت می‌شوید.

trust wallet 15

مرحله سوم: در این صفحه، ابتدا نام ارز انتخابی را بررسی کنید و سپس برای ورود به مرحله بعد گزینه Send را لمس کنید.

trust wallet 16

در این مرحله، آدرس کیف پول مقصد و میزان ارزی که قصد ارسال آن را دارید، وارد ‌کنید و با انتخاب گزینه Paste در فیلد اول، آدرس کیف پول مقصد در این قسمت قرار داده می‌شود. اگر تمایل دارید آدرس کیف پول مقصد را اسکن کنید، روی آیکون موجود در کنار عبارت Paste ضربه بزنید.

پس از وارد کردن آدرس کیف پول مقصد، در قسمت دوم مقدار ارز دیجیتال را مشخص کنید. در پایان برای بار دیگر اطلاعات وارد شده را بررسی کنید. در صورت صحت اطلاعات، روی گزینه Next کلیک کرده و ارسال را تکمیل کنید.

مرحله چهارم: پس از جابه‌جایی، زمانی که صفحهٔ ارز موردنظر داخل تراست والت بروید، لیست برداشت‌های شما به ترتیب زمان قابل مشاهده است.

مرحله پنجم: برای دریافت جزئیات بیشتر و TXID و Transaction hash بر روی تراکنش کلیک نمایید و سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینهٔ more details را بزنید.

 

آموزش دریافت ارز دیجیتال از کیف پول تراست ولت

مرحله اول: برای دریافت ارز دیجیتال نیاز است که آدرس مربوط به آن ارز را برای فرستنده مورد نظر ارسال کنید. اما قبل از آن نیاز است که ابتدا آدرس اختصاصی خود را ایجاد کنید. برای این کار،ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس از طریق فهرست موجود در این صفحه رمز ارزی که قصد دریافت آن را دارید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق گزینه Receive رمز ارز مدنظر را انتخاب کنید.

trust wallet 17

مرحله دوم: پس از انتخاب ارز، به صفحه زیر هدایت می‌شوید.

trust wallet 18

مرحله سوم: پس از کسب اطمینان  از درستی نوع رمز ارز انتخابی گزینه Receive را انتخاب کنید.

trust wallet 19

حالا آدرس اختصاصی کیف پول رمز ارز انتخاب‌شده، به شما نمایش داده می‌شود. این آدرس برای هر کاربر و هر نوع رمز ارز متفاوت است. توجه کنید که درصورت ارسال رمز ارز دیگر به این آدرس دارایی شما از بین می‌رود. شما می‌توانید بارکد ارائه‌شده را اسکن کنید. راه‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق گزینه Copy این آدرس را کپی کرده و در محل تراکنش جای‌گذاری کنید و یا با انتخاب گزینه Share این آدرس را به فرد مورد نظر ارسال کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کریدم مراحل نصب، واریز و برداشت را در کیف پول تراست ولت به صورت گام به گام آموزش دهیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا